الأربعاء، 27 مارس 2019

#الجزء_الرابع.... من قصة.. {تزوجت جثة}..

بواسطة : Mohamed بتاريخ : 5:48 م
#الجزء_الرابع....
من قصة..
{تزوجت جثة}....
سألتها اذا كانت تحب شخص ما؟؟
فسألني والدها عن السبب الذي جعلني اقول لها هذا؟؟؟
فأخبرته كل شئ حول تجنبها لي واحساسي بأنها ترفضني..
فقال والدها بأنها فتاة خجولة.
وبأنها لم يكن لها اي تجارب سابقه لا اعلم ماالذي جعلني انصاع لكلام والدها في حين انني كنت عازم تماما على انهاء هذه العلاقة.
اكملنا حديثنا ونحن نرتشف القهوة.. وقال والدها بأنه يعتبرني مثل ابنه ويريد ان يطمئن على حياة ابنته معي .
طمئنته انا بدوري.
ثم حدننا ميعاد الزفاف وهو الاسبوع القادم..
والى ذلك الحين لم اجتمع مع منى في اي مكان خارجي ولا حتى عندهم بالمنزل.
مر الاسبوع بسرعة لم اكن اتصورها وحان موعد الزفاف.
عندما رأيتها وقد دققت النظر فيها وفي وجهها بعد اختلائي بها في منزلي.. افزعني شكلها حقا.
ماالذي حدث لها؟؟
اصبحت باهته وجهها شاحب كالاموات. اسفل عينيها كان اسوداً كأنها لم تنم منذ شهر كامل حتى انني احسست بأنها..
سيبرز لها مخالب تقوم بغرزها في رقبتي .. ثم قلت في نفسي ربما هو بسبب ارتباك وتوتر الزفاف.. حتى انا كنت متوتر لماذا لم تظهر علي هذه الاعراض؟؟
اقتربت منها اهنئها على الزفاف فوجدتها تدفعني الى الخلف وتهرب للغرفة الآخرى ثم تغلق الباب من خلفها..
الآن انا تعيس حقا.. اهذه هي الزيجة التي سأستقر معها واعيش اجمل ايامي..
انني حقا اتمنى لو لم اتزوجها من الاساس..
اصابني الضيق حقا من افعالها وخاصة الاخيرة..
قررت الخروج.. لاستنشاق بعض الهواء فأنا اشعر باختناق كبير..
جبت الشوارع لا اعلم اين اذهب او لمن وماذا سأخبر والدتي ووالدها وكل الاصدقاء والاقارب انني حقا في ورطة كبيرة.. مرت الدقائق ثم الساعات وانا اجلس على مقعد مواجه للبحر.. لم اكن على علم بكم هي الساعة الآن .. وماالذي سيهم في اذا كان الوقت مبكرا او قد تأخر اذا كان لا يوجد احد ينتظرك..
بعدما مللت من الجلوس والتفكير.. قررت العودة الى منزلي..
قمت بفتح الباب بمفاتيحي الخاصة حتى لا ازعجها اذا كانت نائمة.. اقتربت من غرفتها حتى اطمئن عليها لكن ماحدث افجعني كثيراً فقد سمعتها تتحدث الى شخص ما..
انها تخونني وفي يوم الزفاف..
اي عفة وشرف الذي كانوا يتحدثون عنه انها عاهرة بكل ماتحمل الكلمة من معنى..
حطمت الباب ودخلت الى الغرفة مسرعا فكان ظهر الرجل مواجها لي..
حاولت ان امسك به لأقوم بتحطيم وجهه..لكني امسكت الهواء وابتعد هو ووقعت انا على وجهي..ثم فجأة وبعدما ارتفعت بنظري حتى ارى وجهه.
انه حقا وسيم ربما يكون اجمل انسان قد رأيته في حياتي..
لكن هذا ليس سببا يجعل إمرأهطة تخون زوجها في ليلة الزفاف.. نهضت وتوجهت اليه.
وحاولت ان الكمه على وجهه. لكن يدي قد اخترقته..
وقام بدفعي دفعة صغيرة.
لكنها جعلتني اصطدم بالحائط.
اي قوة يمتلكها هذا الرجل..
نظرت الى منى التي لم تنطق بكلمة او حركة حتى..
ثم قلت حسبي الله ونعم الوكيل فيكي و فيه انكم احقر خلق الله.. فوجدت شكل الرجل يتغير بدا يصبح قبيحا حقاً .. برزت له انياب واصبحت عيونه حمراء وقد ازداد طوله.. ثم توهج وجهه لا لم يتوهج لقد اشتعلت النيران بوجهه..
انه شيطان نعم شيطان حقيقي..
اخذت اقرأ بعض آيات القرآن وهو يزداد اشتعال وحراره حتى اصبحت الغرفه ك فرن حراري..
توقفت عن القراءه.. ثم توجهت الى الكومود الموجود بالغرفه.
واخرجت منه مصحفان صغيران وامسكت واحد واعطيت منى واحد.. كانت لا تريد ان تأخذه مني لكني وضعته في يدها رغما عنها..
وقف هو متسمراً مكانه ينظر لي في غضب.. اشعر انه سيقدم على إلتهامي..
ثم اقترب من منى.. وتوجه نوحي برأسه.. وتكلم بصوت له تردد كاد ان يفتك بسمعي..
انه صوت غليظ بشع.. يبث الرعب في القلوب.. انه حقا صوت شيطان..
قال ان هذه ملكي لقد امتلكتها منذ زمن بعيد.. وقد حجبت عنها كل عريس تقدم لها.. الا انت ياحقير لم امنعك منها..
اما الآن فلن اتركها لك ارحل قبل ان افتك بك..
رفعت المصحف في وجهه وقلت لن ارحل وانت من سيرحل ..
ارحل..
لا لن ارحل..
سيحل الجحيم عليك وعليها اذا لم ترحل ايها الآدمي..
لن ارحل يالعين ارحل انت..
تعالت الاصوات وازداد الغضب فوضع يده على منى وقال هي ملكي وسأكون سعيداً لو افنيت حياتي معها.. ثم ازاد اشتعال النيران بجسده.. ......
💜

فتاه سجد لها الشيطان الجزء الاول شهد ١٨ سنة وحيدة ابوه

بواسطة : Mohamed بتاريخ : 5:46 م


فتاه سجد لها الشيطان
الجزء الاول
شهد ١٨ سنة وحيدة ابوها وامها ..اولي تجارة انجليش كعادتها تقضي معظم وقتها في غرفتها امام اللاب توب.. الفايسبوك مفتوح دائما لا يغلق نهائيا لديها صفحة يتابعها الكثيرين من مختلف البلدان فمنشوراتها الجريئة الشاذة عن الجنس وغيره جذبت اليها عيون الكبار قبل الشباب ممن يعشقون هذا النوع من المنشورات وخاصة عندما تكون من فتاه جريئة مثلها لديها اصدقاء من مختلف البلدان تتحدث معهم في كل شئ وهي الان تتحدث مع هيثم من لبنان 
هيثم .. ايه مش ناوية تحني وتفتحي الكاميرا ؟
شهد .. لا يا حلو .. بنكسف
هيثم .. متخفيش هودي وشي بعيد 
شهد .. ههههه .. ولما تودي وشك بعيد هتشوفني ازاي ؟!!
هيثم .. كفاية قلبي يشوفك يا جميل 
شهد .. طيب لو عايز تشوفني اعمل اللي اقلك عليه
هيثم .. ماشي .. عايزاني اعمل ايه ؟
شهد.. عاوزاك تفتح الكام وتجيب ما يكاب وتحط في وشك قدامي لحد ما اصدق انك بنت
هيثم .. نعم ؟!! مايكاب .. انتي شايفاني بنت .. انا راجل يا ماما
شهد .. خلاص وانا مفتحش الكاميرا لراجل 
هيثم .. انتي اكيد مجنونة
شهد .. انا مجنونه يا اهبل انت .. بلوك .. يلا في ستين داهية
الام تفتح باب الحجرة وتنظر اليها في تعجب 
الام .. بتعملي ايه يا شهد ؟!!
شهد .. ولا حاجة يا ماما قاعدة ع الفيس 
الام .. ايوه بتعملي ايه في البتاع ده
شهد .. كنت بكلم هيثم من لبنان
الام .. وده زميلك في الكلية يعني ؟!!
شهد .. كلية ايه يا ماما دا صديقي ع الفايس من لبنان
الام .. يا بنتي انتي قاعدة تكلمي ناس متعرفهاش ؟!! 
شهد .. لا خلاص عملتله بلوك 
الام .. ودا ايه دا كمان ؟!! 
شهد .. مش هتفهمي يا ماما .. انتي عاوزة حاجة ؟؟
الام .. عايزاكي تقومي تساعديني شوية في شغل البيت 
شهد .. كل يوم تطلبي مني الطلب ده مع انك عرفه الاجابة كويس .. اسفه 
الام .. يا بنتي عيب قومي اعملي حاجة معايا .. اتعلمي حاجة تنفعك لما تتجوزي .. اشحال مكنتيش بنت 
شهد .. لا انا مش هتجوز .. انا عايزه اكون عانس
الام .. يا ساتر يارب .. في بنت تقول كدا ؟!!
شهد .. بصي انا الحاجة اللي البنت متقلهاش تلاقيني قلتها واللي متتعملش تلاقيني عملتها علطول .. فهماني ؟
شهد .. مش فهماكي والله .. طب قومي البسي حاجة تقيلة علي جسمك في بنت تقعد بشورت وحمالة في عز البرد .. بعدين هتعيي
شهد .. بالعكس انا حاسة ان الجو حر جدا 
الام .. حر ايه بس وبعدين اوضتك ريحتها سجاير !! 
شهد .. لا دي سيجارة كدا تفاريح 
الام .. يا حول الله يارب .. مش قلنا نبطل شرب سجاير ؟!! يا بنتي عيب ميصحش وبعدين صدرك يتعب .
شهد .. متخفيش لو تعبت هبقي اكشف عند اسلام جارنا .. هو مش بتاع حساسية وصدر ووراك ورجول وكدا يعني 
الام .. لا انتي لما يجي ابوكي يشفلة صرفة معاكي انا مبقتش قادرة عليكي ومبتسمعيش الكلام 
شهد بسخرية .. كل مرة تقولي كدا وبتقوليلة ومبيعمليش حاجة .. فمتتعبيش نفسك وتقوليلة لانه مش هيعملي حاجة
الام .. لا انتي اتمرعتي علينا اوي .. ماشي يا شهد 
ثم تتركها وتنصرف .. شهد تلاحظ رسالة غريبة علي الماسنجر الاكونت باسم الشيطان تتعجب للأسم والبرفيل الذي يحمل صورة مخيفة .. الرسالة تقول .. خلصتي كلام مع ماما .. مستنيكي من بدري
شهد تتعجب وترسل له رستا .. انت مين ؟!!
الشيطان.. انا الشيطان 
شهد بسخرية .. تصدق خفت .. طب انصرف يا شيطان 
الشيطان .. انتي مش حاسة بالبرد وانتي قاعدة كدا؟!! .. بس بجد جسمك جميل ورشيق
شهد تشك ان الكام مفتوحة ولكن تجدها مغلقة 
الشيطان .. الكاميرا مقفولة متقلقيش .. انا مش محتاج كاميرا عشان اشوفك 
شهد .. انت شايفني بجد ؟!! 
الشيطان .. ايوة
شهد .. طب انا لابسة ايه ؟
الشيطان .. لابسه شورت ابيض وتي شيرت كت بمبي 
شهد تنظر الي ملابسها فتتعجب كيف يراها ؟!!
الشيطان .. اتأكدتي اني شايفك ؟!! 
شهد .. انت مين وعايز ايه ؟؟!!
الشيطان .. عاوز نكون اصدقاء 
شهد .. انت ازاي شايفني ؟!!
الشيطان .. لو مشفتكيش مبقاش شيطان 
شهد .. يعني انت مش انسان زينا ؟!!
الشيطان..انا لو انسان مش هقدر اشوفك .. فين ذكائك يا شهد ؟!! 
شهد .. انت تعرف اسمي كمان ؟!!
الشيطان .. انا اعرف عنك كل شئ 
شهد تحاول حظرة ولا يتم الحظر .. تتعجب لذلك 
الشيطان .. ليه كدا ؟!! بلوك من اولها !! طب شوفي باباكي وارجعيلي 
ثم يدخل الاب علي شهد .. شهد في ذهول شديد.
باقي الاحزاء بعد قليل .. كافئ مجهودي 30..ملصات.. اذ عجبتكم الروايه اكملها..للمزيد من القصص اعمل متابعه للصفحه ليصلك كل ماهوه جديد

فتاه سجد لها الشيطان الجزء الثاني

بواسطة : Mohamed بتاريخ : 5:45 م


فتاه سجد لها الشيطان
الجزء الثاني
دخل والد شهد غرفة شهد حيث تحادث علي الماسنجر شخص مجهول يسمي نفسه الشيطان اصابها بالحيرة والدهشه لانه اخبرها بأشياء دون ان يراها 
والد شهد .. وبعدين معاكي هتفضلي اليوم كله علي الزفت ده ويقصد اللاب توب ؟!!
شهد .. كمان ساعتين تلاتة واخلص متقلقش انت بس 
والد شهد .. طب قومي عشان تتغدي معانا
شهد .. كلوا انتوا انا مش جعانة دلوقتي
والد شهد .. يا بنتي اسمعي الكلام ولو مرة في حياتك 
شهد .. وبعدين معاك يا حمدي روح يلا مش فاضيالك عاوزه اعرف مين الحيوان ده اللي بيكلمني
والد شهد .. حيوان مين ؟!!
شهد .. بعدين ابقي اقلك ما انا بحكيلك كل حاجة.. روح يلا يا حمدي واقفل الباب وراك 
والد شهد.. طب قومي البسي حاجة تقيلة الجو برد 
شهد .. لا مش عاوزه البس حاجة تقيلة.. حرانة موووووت .. امشي بقي يا حمدي بلاش رخامة
والد شهد .. حاضر يا شهد لما اشوف اخرتها معاكي
ثم يخرج ويغلق باب الحجرة خلفة وشهد تعود لتكلم هذا المجهول مرة اخري
شهد ترسل له رسالة .. معايا؟
الشيطان .. مستنيكي من بدري .. وبعدين عيب اوي تقولي عليا حيوان !!!
شهد .. ايه ده .. هو انت سامعني بجد؟!! 
الشيطان .. سامعك وشايفك .. انتي لسة مش مصدقة 
شهد .. انت قلتلي انت جنسك ايه ؟!!
الشيطان .. خلي الجنس ده بعدين هتعرفيه لوحدك 
شهد .. وعايز ايه بقي مني ؟!!
الشيطان .. قلتلك .. نكون اصدقاء 
شهد .. اه .. طيب واشمعني انا ؟!!
الشيطان .. لا انا عندي اصدقاء كتير بس انتي هيكون اقرب صديق ليا 
شهد .. اشمعني برضوا
الشيطان .. لانك تشبهيني في حاجات كتير 
شهد .. طب انا صايعة .. وانت صايع ؟!! 
الشيطان .. انا صايع وضايع وفلاتي وفاجر وكل الصفات الوحشة تلاقيها فيا .. تمام ؟
شهد .. تمام .. عرفت انك وسخ 
الشيطان .. هتشتمي تاني ؟
شهد .. خلاص متزعلش يا عم الشيطان 
الشيطان .. شوفي انا عاوز اعمل معاكي اتفاق 
شهد .. اتفاق!! ايه هو؟!!
الشيطان .. عاوزك تعملي خمس مصايب .. لو نفذتيهم .. هنفذلك اي طلب تطلبيه 
شهد .. مش فاهمة ؟!! 
الشيطان .. سهله يا شهد .. هتعملي خمس مصايب ومش جديد عليكي انتي استاذة مصايب ولو نفذتيهم هنفذلك اي طلب تطلبيه 
شهد .. مصايب .. اه .. طيب دي حاجة بسيطة انا اصلا بلوة مسيحة
الشيطان .. عارف .. عشان كدا اخترتك تكوني افضل اصدقائي 
شهد .. بس انا عايزة اعرف انت مين ؟!! وشايفني ازاي ؟!!
الشيطان .. حقيقتي هتنكشف ليكي لوحدها بمجرد ما تنتهي من الخمس مصايب 
تمام .. تحب اولع في البيت وفي ابويا وامي ونبقي عملنا خمس مصايب جملة.. هههههه
الشيطان .. لا .. انا اللي هختار الخمس مصايب وانتي عليكي تنفذي 
شهد .. طب وانا لو طلبت اي شئ هتنفذهولي .؟!! 
الشيطان .. اكيد 
شهد .. طب انا عاوزة فيزا لاميريكا مش عاوز ه اقعد في مصر زهقت وقرفت من دي بلد .. تقدر تجيبلي فيزا ؟
الشيطان .. هتكون عندك وممكن اديلك الجنسية كمان .. اتفقنا ؟!!
شهد .. اتفقنا ولو طلعت كداب في النهاية ؟
الشيطان .. لا متخفيش .. وجربي صدقيني هتكسبي الشيطان 
لم تدرك شهد معني تلك الجملة الا بعد فوات الاوان .. 
الشيطان .. نبدأ ولا هتخافي وتطلعي عيلة
شهد .. ابدأ .. مش شهد ياض اللي تخاف
الشيطان .. وائل اللي معاكي في الكلية
شهد .. وائل احسان ؟!!
الشيطان .. ايوه
شهد .. ماله زفت ؟!!
الشيطان .. عاوز يتجوزك عرفي وبعتل كذا مره مع اسراء صحبتك
شهد .. ايوه لأن هي اصلا متجوزة عرفي من هشام صحبه
الشيطان .. اقبلي واتجوزيه 
شهد .. نعم !!!
للمريدين القصص اعمل متابعه للصفحه ليصلك كل ماهوه جديد

يا جماعة اتفاعلو مع القصة لو سمحتم .. ... مع عشر ملصقات .

❣🔹️تزوجها لينتقم منها ..... 💔 عندما تقدم سيف لطلب الزواج مني وا

بواسطة : Mohamed بتاريخ : 5:45 م


🔹️تزوجها لينتقم منها ..... 💔
عندما تقدم سيف لطلب الزواج مني وافقت اسرتي بسرعة عليه فهو يمتلك الصفة الأساسية لرجل المستقبل بالنسبة لهم , خاصه عندما رمى حزمة من النقود ودفاتر الشيكات في حضن ابي وترك لنا حرية اختيار كل شيء , 
من أثاث و مجوهرات حتى موعد الزفاف و مكانه اعمى ذلك ابي و أمي لدرجة انهما لم يمعنا النظر باسمه الكامل . ولم ينتظرا حتى موافقتي فقاما بنفسهما بكل شيء ...
وكانا يرددان علي : شاب جامعي , متعلم مثقف و أهم شيء ثري و مسؤول عن شركات و مؤسسات ووحيد أمه ليس له اخوه غير شقيقته وهو في مثل سني تقريبا والقصد بالطبع من ذلك كله انه لن يكون هناك شريك لتلك الثروة بعد عمر طويل ...نعم قاما بعمل حساب كل شيء حتى الموت .
حتى يوم الزفاف كان كزفاف أميره من حكايات ألف ليلة وليلة . وكما ارادت أمي بالضبط .
توجهنا بعدها للفيلا الخاصة به والتي تتكون من طابقين الأول لوالدته وشقيقته والثاني كان من نصيبينا وما أن دخلنا إلي الغرفة وانصرف الجميع حتى تغير كل شيء و كأن ما مضى كان حلم واستيقظت منه .
غابت تللك الابتسامة من على وجه سيف وحل محله وجه كشر . عابس و كأني اراه لأول مرة . تلك الاسنان صارت انياب . تلك اليد الرقيقه التي كانت ممسكة بي بنعومه ورقه طوال حفلة الزفاف صارت مخالب حادة ...يا الله ماذا حصل ؟ ماذا جرى ؟ ماذا فعلت حتى يحصل لي كل هذا ؟
قال بصوت كأني اسعه لأول مرة : الآن انت زوجتي ! قلت أعلم ذلك ماذا بك ؟ قال والشر يقفز من عينيه ...سأجعلك وعائلتك تتمنون الموت , ترون نجوم الليل في النهار ...
صباحكم كمسائكم قلت ... لم كل ذلك
ماذا فعلنا لك ؟ انت الذي تقدمت لطلب الزواج مني ولم يجبرك احد . قال وهو يدور كالمجنون في الغرفة ...هل كنت تريدين أن انتظر الاذن منكم ؟ هذه فرصه لا تعوض جاءتني إلي تحت قدمي ...هل صدقت انني مغرم بك آو سأموت اذا لم اتزوجك ؟ ساجعل الأيام التي عشتها مع أسرتي تكرر نفسها معكم .
لم اصدق نفسي عندما اكتشفت اني تزوجت من منتقم و أسير للماضي جاءته الفرصه لقلب أوراقه .. عندما بدأ يسرد لي القصة مضى عليها أكثر من نصف قرن ....قصة خيانة ابي لوالده بكل شيء وغدره له حين تزوج من عمته وسلبها كل مالها وادعى عليها بالجنون و أودعها بمستشفى الطب النفسي حتى فارقت الحياه عاجزة عن الحركه ولم يكتف ابي بذلك بل قام بطردهم من منزلهم .
حتى ملابسهم لم يتمكنوا من أخذها ...ثم توفي والده اثر جلطه قلبية وعانت والدته من تربيته ليصل إلي ما هو عليه...قصة أنتقام حقيقيه قد أكون شاهدتها يوم كفلم أو مسلسل أو قرات عنها ...
وما لم أتوقعه أن أكون آنا احد أبطالها ....سقطت من يدي باقة الورد على الأرض وجلست بحسرة على الكرسي قائلة : ما دخلي آنا ؟ آنا أول مرة أسمع هذه الحكاية منك ! ما ذنبي آنا بماضي أبي ؟ قال بزمجرة تشبه زئير الأسد ...كيف ما دخلك ؟ ما ذنبنا نحن أيضا ؟ الويل لكم لن أرحمكم .
احسست بانني مهانة ... محتقره بماضي لا دخل لي فيه وفي نفس الوقت لم أكن اريده أن يعرف أو يشعر بأنه انتصر علي .. فأسلوب الإنتقام ليس من صفات الأشخاص المحترمين وبما أنه لم يحترمني أو يراعي شعوري قررت أن لا أدعه يهينني أكثر من ذلك .
وقفت أنظر إليه و أقول بحياد .. ماذا ستفعل ؟ لن تستطيع أن تفعل شيئا ..فلا يوجد دليل مادي بما فعله أبي ...وكيف ستنتقم الآن ؟ اعتقد انك اضعت أحلى سنوات عمرك بالتفكير و التخطيط لسراب !
قال : لا لم اضيع شيئا . على العكس , كسبت كل شيء حسبما خططت له ..أنت ابنتهم الا تهمينهم ؟ قلت و أنا ارجع إلي الوراء ..ماذا تقصد ؟ قال سأجعلهم يأتون راكعين لخلاصك مني حتى يكون مصيرك مثل عمتي ! قلت : انت سافل ! ولا تستحق لقب الرجولة ..
زادت كلمتي تلك النار المشتعلة برأسه فافترب مني و أمسك بي بقوة قائلا : آنا آمر وانت تنفذين .
قلت : لإنك واهم ..لن انفذ لك حرفا واحدا و إن كنت رجلا بحق افعل ما يحلو لك ...
ثار كالبركان ودفعني بقوة على السرير كالمغتصب الثائر ...بعدها نظر إلي وقال : مارأيك الآن هل أستحق لقب الرجولة ؟ ثم خرج من الغرفة .
كل شيء توقعته إلا أن يرغمني على معاشرته بقوه ..
أخذت أبكي على نفسي . ها أنا ضحية أفعال أبي و إنتقام زوجي . مضى اسبوع على زواجنا وكره سيف لي يزداد يوما بعد يوم يظهر ذلك بتكشير وجهه عندما يراني أو نكون وحدنا بالمنزل ويبحث عن كل ما يغضبني ويزيد من آلامي سواء بالقول أو الفعل ...
يطلب من والدته وشقيقته تناول الطعام معنا ويفرض علي الطبخ كل أنواع الأطعمه وإن ابتسم في وجوههم وفي المساء أرغمني على النوم معه ...بصيص الأمل الذي كان يريحني أحيانا هو سلوك والدته وشقيقته معي فهما في غاية الرقة معي تحترماني كثيرا
.....تمطراني بكلمات الإطراء على كل شيء أقوم به متسامحتان ...و الإنتقام يكمن في قلب سيف وحده .
لذلك لم أكن أظهر لأحد سوء معاملة سيف لي حتى أهلي مما كان يظهر بعض الإستغراب على وجه سيف عندما ابادله الحب ونظرات الإعجاب وكلمات الإطراء أمام الآخرين , فأنا قررت أن لا أدع الإنتقام يتمكن مني ومنه وما دمت لا أشكي فلن يحصل ما يتمناه ويريد .
أما بداخلي فكانت تلك الغصة الكبيرة القابعة في قلبي ألعن الساعات التي كنت بها أسيرة الماضي أعيش في ظل الإنتقام ...
يتبع الجزء الثاني
للمزيد من القصص اعمل متابعه ليصلك كل ماهوه جديد
لتكملة القصة علق ١٠ تعليقات 👆👆👆👆👆 وستصلك تكملة القصة ان شاء الله

فتاه سجد لها الشيطان الجزء الثالث

بواسطة : Mohamed بتاريخ : 5:43 م
فتاه سجد لها الشيطان 
الجزء الثالث
شهد .. نعم !!! اتجوزه عرفي ازاي بقي ؟!!
الشيطان.. زي اسراء صحبتك 
شهد .. وده عشان ايه يعني اعمل كدا ؟!! 
الشيطان .. اولا عشان انتي شهد اللي بتعمل اي حاجة في اي وقت.. ومبيهمهاش حد خالص عكس البنات كلها .. وبعدين احنا اتفقنا ولا انتي خفتي وهترجعي في اتفاقك معايا
شهد .. انا مبخفش ياض .. لو انت شيطان انا شهد اللي علمتك الشيطنه
الشيطان .. انا يشرفني تكوني استاذتي .. بس خلي بالك لو بدأتي معايا وتراجعتي بعد كدا متزعليش مني
شهد .. انت بتهددني ؟!!
الشيطان .. مش بهددك .. انا بعرفك بس
شهد .. اوك اتجوزه عرفي هي اسراء احسن مني لما اتجوزت هشام وبعدين هو هيموت عليا فعلا
الشيطان .. تمام ..فلنبدأ اللعبه
ذهبت شهد تاني يوم الي الكليه واخبرت اسراء بأنها توافق علي زواجها من وائل وفرحت اسراء واخبرت هشام الذي اخبر وائل وبالفعل تزوجا الاثنان عرفيا وكانا يتقابلان سرا في شقة والد وائل لأن ابواه كانا مسافرين خارج مصر للعمل بإحدي الدول العربيه .. وبعد اسبوع اثناء تنظيف ام شهد لحجرتها رأت بالصدفه ورقة الزواج العرفي كادت تسقط مغشيا عليها من هول الصدمة واجهت شهد بالورقة فأعترفت انها متزوجة عرفيا من صديق لها بالكلية فقامت الام باخبار الوالد ليجد حلا لتلك المصيبة
والد شهد .. انتي ايه اللي عملتية ده؟!! انتي ازاي تعملي كدا ؟!!
شهد بكل برود .. معملتش حاجة غلط انا متجوزة عرفي ودي الموضه دلوقتي بين البنات والولاد
والد شهد .. موضه !!! موضة ايه دا جواز .. انتي خلاص بقيتي فاجرة للدرجه دي
الام .. انت السبب انت اللي دلعتها .. ياما قلتلك شد عليها دي بنت .. وانت تقلي لا هي اللي حيلتنا .. ادي النتيجة
والد شهد .. الواد ده يجي يقابلني بكرة عشان نشوف حل في المصيبة دي يا خسارة يا شهد
في اليوم التالي تحدثت شهد مع وائل واخبرته بأن اهلها قد عرفوا قصة زواجهما وان والدها يريد مقابلته
شهد .. لازم تيجي تقابل بابا بكرة
وائل.. ليه ؟!!
شهد .. يعني ايه ليه ؟!!
وائل .. بقلك عرف كل حاجة وعايزك تتجوزني رسمي
وائل .. اتجوزك رسمي ليه ؟!!
شهد .. هو احنا مش متجوزين عرفي ؟!!
وائل .. كنا متجوزين عرفي .. انا قطعت الورقة وحياتك بعدها بيوم
شهد .. هو انت مش كنت بتحفي عليا عشان تتجوزني عرفي وبتقلي بحبك وبموت فيكي ومقدرش اعيش من غيرك واعمل اي حاجة عشان افضل جمبك ؟!!
وائل .. ههههه .. دا كلام عشان اوصل لغرض في دماغي ووصلتله خلاص .. بس تصدقي انتي فعلا كنتي ممتعه يا بنت الايه
شهد .. اه يا واطي يا ابن الكلب
ثم تصفعة بالقلم علي وجهه
والد شهد يعلم بما حدث فيسقط من طوله ويصاب بجلطة في القلب من شدة الانفعال جعلته مصاب بالشلل
شهد تحزن بعض الوقت ولكن هل ستكتفي بالمصيبة الاولي ؟؟
امطروني بملصقات لتقويه
الصفحه..كثير كثير
للمزيد من القصص ادخل صفحتي اعمل متابعه ليصلك كل ما هوه جديد

❣🔹️تزوجها لينتقم منها ..... 💔 👈 .. #الجزء_الثاني

بواسطة : Mohamed بتاريخ : 5:42 م
🔹️تزوجها لينتقم منها ..... 💔
بعد مضي شهرين تقريبا استيقظت ليلا على ألم شديد في بطني ما أن ذهبت لدورة المياه حتى كاد يغمى علي و أنا أرى تلك الدماء المنهمرة من تحتي و الآلام مثل السكاكين تغرس في جسدي ,
خرجت متألمة أنادي سيف الذي كان يغط بنوم عميق ..بالطبع استغرب أن أوقظه في تلك الليلة وبتلك الطريقة فلقد كنت أبكي وأصرخ من شدة الألم أتوسله أن أذهب للمستشفى ... نهض من السرير و ساعدني للوصول اليها .... ما أن دخلت المستشفى حتى غبت عن الوعي بسب تلك الألآم التي ألمت بكل اجزاء جسدي ...
إستيقظت في اليوم التالي لأرى نفسي في إحدى غرف المستشفى وممرضة بجانبي .. ما أن رأتني استيقظت حتى خرجت ثم رجعت ومعها الطبيب .. قال الطبيب حمدا لله على سلامتك .
قلت : ماذا حصل ؟
قال حصل لديك حمل مبكر و أنا أعلم انكم في شهر عسل مما سبب لك تمزقا في جدار الرحم وتحلل الجنين , فأجرينا لك عملية تنظيف و سأصف لك بعض العلاجات وكون على حذر في المرة القادمة وأطردي زوجك من الغرفة .
قلت بهدوء : هل أخبرته بكل ذلك .
قال الطبيب : بالطبع أليس هو السبب بكل ما حصل ؟ حمدت الله في نفسي على أني أجهضت وقررت بأخذ الحذر وعدم تكرار الحمل مرة أخرى .
خرج الطبيب ... وفي المساء جاء الجميع لزيارتي بما فيهم سيف الذي كان صامتا طوال الوقت حتى أنه لم يبادلني ولا نظرة ...
بقيت في المستشفى ثلاث أيام خرجت بعدها صامتة متوجهه إلى منزلي برفقة سيف ..
ما إن دخلت المنزل و إلا كانت والدته في إستقبالي ...قائلة : سأبقى معك حتى تتشافي تماما ...لأننا في المرة القادمة نريد فتاة مثلك تشبهك بكل شيء .
ضمتني إلى قلبها فشعرت شعورا غريبا مما جعل عيني تذرف بعض الدمعات الساخنة . أدخلتني الغرفة . ساعدتني في تغيير ملابسي وطلبت مني عدم مغادرة الغرفة ما دامت موجودة في المنزل , ألا أفكر في شيء لقد أحببت هذه السيدة حبا كبيرا , فطوال بقائها معي وهي تخدمني بعينيها بلا كلل بابتسامة لا تفارق وجهها حتى إنها طلبت من سيف أن ينام بغرفة أخرى ريثما أتعافى ...
طوال تلك الفترة لم يتحرش بي سيف أو يسبب لي الإحراج بشء وعندما أشتكت مني والدته أنني لا أريح نفسي و أنهض من السرير , أكتفى بقوله : إ فعلي ما تقوله أمي لك ...
وذات يوم كدت أخرج من الغرفة فسمعت حديثا بين سيف ووالدته .. اذ كانت تقول : ماذا بك يا سيف هل بقائي معكم يسبب لك الإحراج ام أن الماضي ما زال في عقلك ؟
لماذا تعامل الفتاة بهذا الجفاء ؟ ....إنها طيبه لا تستحق منك ذلك ..
قال سيف : عندما أراها أتذكر جنون عمتي و موت أبي المفاجئ
قالت والدته : لا يموت الإنسان ناقص عمر ..انسى الماضي وعش حياتك بسعادة ما مضى قد مضى مهما فعلت لن تستطيع إصلاحه . عاشر الفتاة بالمعروف فهي طيبة لا تستحق منك الجفاء .
قال : هل اشتكت لك ؟
قالت بهدوء : نحن النساء نفهم بعضنا جيدا وهي لم تهنك يوما أو تسبب لك الإحراج أمام أحد .
و أنا أعلم أنك لم تنسى الماضي يوما . على العكس تدافع عنك في غيابك قبل حضورك تحترمك و أهم شيء أنها تحفظ سرك . محافظة على بيتها و عليك ......
جلست على السرير أبكي . فدخلت علي والدة سيف فما أن رأتني حتى نادت على سيف ظانة أنني أبكي بسبب ألم قد ألم بي ...
طلبت من سيف أن يذهب بي إلي المستشفى ...رفضت الذهاب بأنه الم بسيط وسيذهب ...
بالطبع لم يصر سيف على ذهابي للطبيب لأنه يعرف سبب بكائي , تماثلت للشفاء تماما وتوجهت أم سيف لمنزلها وفي نفس اليوم تلقيت مكالمة من أمي بأن أبي قد أصيب بنوبة قلبية وهو في المستشفى .
توجهت إلي المستشفى مثل المجنونة لا أعرف كيف وصلت و يا المفاجأة اذ كان سيف واقفا يتحدث مع أبي بحضور الطبيب , توجهت مباشرة إليهم مستفسرة , قالت أمي : يا الله لقد أحضره سيف في الوقت المناسب وإلا .....
لم أتفوه بكلمة مع سيف , ما هذه الرقة التي نزلت فجأة بلا مقدمات . أكيد الموضوع غير ذلك ....
ما أصاب أبي ليس بعيدا أن يكون هو السبب الرئيسي فيه ما دمت لم أترك له فرصة للإنتقام بصمتي عن سلوكه معي .... أكيد واجه أبي بأوراق الماضي مما سبب لأبي هذه الجلطة .....
عدنا بعدها إلي البيت وجهت كلامي لسيف قائلة : لا تجعلني أصدق أنك منقذ أبي ...أكيد أنت السبب وراء ما حصل له , ووجودك في المستشفى ما هو إلا ستار يخفي وراءه شرك وحقدك . كنت أريد مشكلة حتى يثور ويعترف ويقول ما عنده , لكن للأسف تركني أقف وحدي وتوجه للغرفة و أغلق الباب , فقلت بصوت عال مسموع ..خطط على راحتك ؟!!
طوال تلك الفترة وسيف صامت لا يبادلني أي حرف حتى أنه لم يقترب مني .... بل مازال ينام في غرفة أخرى .
حتى شكله تغير صار هزيلا .... شارد الذهن دائما ... وأنا لا أسأل ولا أفصح له حتى بشيء .
يتبع الجزء الثالث والاخير
لتكملة القصة علق ١٠ تعليقات 👆👆👆👆👆 وستصلك تكملة القصة ان شاء الله

فتاه سجد لها الشيطان الجزء الخامس شهد سمعت الكلام لانها ف

بواسطة : Mohamed بتاريخ : 5:42 م
فتاه سجد لها الشيطان
الجزء الخامس
شهد سمعت الكلام لانها في الاساس مبتحبش تسمع غير الكلام الغلط وطلعت علي النيابة وادعت ان علاء اغتصبها بعد ما حطلها مخدر في كباية عصير وهي في شقته بتسلم مع مامته التعبانه والنيابه بالقبض علي علاء وواجهته بالاقوال دي 
وكيل النيابة .. انت تعرف البنت دي يا علاء
علاء.. اه طبعا دي شهد جارتنا بنت اونكل حمدي .
وكيل النيابة .. شهد متهماك انت اعتديت عليها جنسيا بعد ما وضعت ليها مادة مخدرة في كوب عصير قديمتهلها اثناء زيارتها لمامتك المريضة في شقتكم
علاء .. ايه ؟!! ازاي ؟!! مش معقول !! لا محصلش طبعا
شهد .. بطل كدب بقي يا علاء اعترف احسنلك بدال ما تتنفخ يا بني
علاء .. لا طبعا دي كدابه .. دي عمرها ما دخلت شقتنا ولا زارت امي.. طول عمرها مغرورة ومناخيرها فوق ومبتعرفش واجب ولا احترام لحد 
وكيل النيابة .. يعني محصلش منك كدا ؟
علاء .. والله العظيم ما حصل يا فندم .. اسأل عني حضرتك في البيت وجيرانا في الشارع .. انا طول عمري في حالي 
وكيل النيابة .. ايه رأيك يا شهد في الكلام ده؟
شهد .. كداب وبجح .. ولازم يكدب مش هيعترف بسهولة انا عرفة .
علاء .. يخرب بيتك اعترف بايه ؟!! انتي عاوزة تلبسيني مصيبة وخلاص .. روحي شوفي مين ضحك عليكي وجايه ترمي بلاكي عليا 
شهد .. انا ارمي بلايا عليك انت يا معفن .. انا اصلا مستنضفكش .. بس انت اللي واطي وغدرت بيا .. انت حطتلي ايه بالظبط في العصير ؟!!
علاء .. عصير ايه ؟!! متصدقهاش يا فندم .. دي كدابه 
وكيل النيابة .. بصي يا شهد .. انا لازم اعرضك علي الطب الشرعي عشان اتأكد من ادعائك
شهد .. ودا عشان ايه يعني؟ 
وكيل النيابة .. عشان نعرف اذا كنتي عذراء ولا لا .
شهد .. لا مش عذراء .. ثم تبكي وتقول .. منك لله يا علاء يا ابن طنط الفت
علاء متعجب .. يخرب بيتك !!
وكيل النيابة يأمر بحبس علاء احتياطيا وعرض شهد علي الطب الشرعي .. شهد تخرج لسانها لاستفزاز علاء 
ترجع شهد الي المنزل وتجد امها في انتظارها 
الام .. انتي صحيح كنتي في النيابة انهارده ؟
شهد .. ايوة 
الام .. ليه ؟
شهد .. قدمت بلاغ في علاء جارنا 
الام .. بلاغ ايه ده ؟
شهد .. اهو بلاغ وخلاص 
الام .. انتي رحتي قلتي ان هو اعتدي عليكي ؟!
شهد .. اه
الام .. يا اخي جالك اوي يأويكي .. هو الواد جه ناحيتك ولا لمسك .. مش انتي اللي اتلميتي علي عيل فاسد واتجوزتيه عرفي 
شهد .. واهو سابني وخلع الواطي الندل
الام .. تقومي تلبسيها لعلاء جارك
شهد .. اهو اللي جه في دماغي بقي .. جارنا ولازم يستحمل والنبي وصي علي سابع جار
الام .. النبي وصي علي سابع جار عشان نحسن اليه مش نلبسه مصيبة ونضيع مستقبله.. حرام عليكي دا امه هتموت عليه 
شهد .. علي ايه جاتها نيله .. دا حتي عيل اهبل وعبيط ومبيعرفش يتكلم كلمتين علي بعض
الام .. هو المتربي ابن الناس بقي اهبل وعبيط يا شهد ؟!! مش هتجبيها لبر يا بنت بطني
الام .. انتي فكرك يعني لما عملتي كدا هيصدقوكي ؟!! دا انتي لو طلعتي كدابه هيبهدلوكي ويحبسوكي كمان
شهد .. وهيعرفوا منين اني كدابه ؟!!
الام .. انا هروح احكيلهم علي كل حاجة
شهد .. ويهون عليكي بنتك حبيبتك يا ماما يحبسوها ؟!!
الام .. مش هتجبيها لبر يا بنت بطني .. ابوكي راقد عيان بسببك .. يا تري هتعملي فينا ايه تاني ؟!!
شهد .. متخفيش يدوب هتدخلي العناية المركزة 
الام .. بقي كدا يا شهد ؟!!
شهد .. ماما .. والنبي تعبانه وعايزة ارتاح .. سيبيني دلوقتي وبعدين نتكلم
الام .. حاضر يا شهد .. بس انا بقلك اهوه روحي اتنازلي عن البلاغ وكفاية مشاكل من تحت راسك
شهد .. ماما قلتلك نتكلم بعدين
الام تترك شهد وتنصرف .. شهد تبعث رسالة للشيطان .. ايه رأيك ؟!!
الشيطان يرد .. زي الفل 
شهد .. وبعدين ايه الخطوة الجاية ؟!!
الشيطان .. هما هيودوكي الطب الشرعي وهناك هيعرفوا انك مش عذراء .. كدا انتي مش كدابه
شهد .. بس علاء انكر كل حاجة
الشيطان .. هو انتي عاوزاه يعترف بحاجة معملهاش ؟!!
شهد .. طب وبعدين ؟!!
الشيطان .. سيبي الدنيا ماشية زي ما هي .. المواضيع دي بتطول بس هتكسبي تعاطف ناس كتير اغبيا هيصدقوا ان علاء عمل كدا 
شهد .. علي رأيك واحنا شعب نطلع الاشاعة ونصدقها وما نصدق نلاقي مصيبة ونمسك فيها
الشيطان .. وكله لمصلحتنا .. المهم جاهزه للمصيبة التالتة؟
شهد .. قول يا جلاب الهنا
الشيطان .. استاذ كمال المدرس عندكم في الجامعة 
شهد .. مستر كمال درويش ؟!!
الشيطان .. ايوه هو بعينه بغباوته .. هههه
شهد .. وماله دا كمان ؟!!!
.. شكرا لتشجيعكم لي وانتظروا مني الممتع دائما .. 
...للمزيد من القصص اعمل متابعه للصفحه ليصلك كل ماهوه جديد

Pages

يتم التشغيل بواسطة Blogger.

جميع الحقوق محفوضة لذى | السياسة الخصوصية | Contact US | إتصل بنا

تطوير : حكمات